duminică, 8 mai 2011

Pretul in handmade

N-am sa incerc sa dau niste reguli dupa care se stabileste pretul produselor handmade, si nici sa cer unora sa fie corecti atunci cand stabilesc pretul. Vreau doar sa-mi exprim parerea dupa 2 ani de asa zisa "experienta".
Cateva lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand stabilesti pretul sunt:
- pretul materialelor
- orele de munca
- altele( unicitatea produsului, timpul pierdut cu promovarea, fotografierea etc).
Perfect de acord. Daca pretul materialelor si orele de munca le stabilim cat de cat corect(10 lei ora de munca considerati un pret corect?), ce facem cu restul?
Nu am prea realizat accesorii, dar un pret mediu la cercei cred ca este 15 lei(mai mult sau mai putin).
Fara sa dau exemple, am vazut cercei "prea ieftini" la 15 lei, "prea scumpi" si cu pret corect. Cum prea ieftini? Pai daca iti capteaza privirea o pereche de cercei "unicat", te fac sa te te holbezi la ei si ajungi sa nu poti pleca fara ei, aceea sunt niste cercei handmade prea ieftini.
Dar daca de o tortita avem legati 3 nasturei si un pret de 15 lei, cu siguranta am cam exagerat.
Am vazut persoane care exagereaza putin si cu ideea de "unicat".
Ok, este un produs unic, n-am sa-l mai intalnesc la alta persoana(ca doar e handmade), dar e totusi...o fusta. Un material cumparat, am cusut tivul, i-am pus un elastic in talie si cam atat. La o atat de simpla fusta am vazut pret de vreo 200 lei. Mi se pare exagerat. Ok, stabilim niste preturi mari, dar sa fie pe bune. Sa fie munca, sa fie originalitate, sa fie WOW, sa-ti pice fata! Unii stiu la cine ma refer :P

Pana la urma, fiecare face ce vrea si cum vrea. Alegerea e a celor care cumpara. Imi place totusi sa cred ca "ulciorul nu merge de multe ori la apa".
:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu